Out of Use in een nieuw jasje
De aandachtigen en eventuele passanten aan het bedrijf zullen het al wel langer opgemerkt hebben. Out of Use heeft een nieuw logo.
Image
Met dit logo willen ze vooral positiviteit uitstralen. De smiley staat er dan ook centraal in verwerkt.
Tevens hebben ze recent een gloednieuwe website gelanceerd. Deze heeft zijn focus op klantvriendelijkheid. De CO2-calculator is hier een mooi voorbeeld van. Deze maakt het mogelijk voor bedrijven om hun vermeden CO2-uitstoot, door reuse of recyclage van afgedankt IT-materiaal, te berekenen met slechts enkele klikken. Dit is een unicum in België, en daarbuiten. Klik hier om de CO2-calculator uit te testen.
Giving purpose
Giving purpose is hun nieuwe slogan die ze sinds de vernieuwing elke dag fier uitdragen. Hun vroegere slagzin ‘We take care of your e-waste’ was niet meer voor 100% van toepassing, want door de jaren heen hebben ze hun dienstenaanbod flink aangedikt. Ze doen nu zoveel meer dan enkel ‘e-waste’. Denk meer aan de oplossingen die ze bieden aan de automobielsector, van airbags tot gordelspanners tot zelfs batterijen van elektrische wagens. Ook doen steeds meer bedrijven beroep op de datavernietigingsdiensten die ze aanbieden.
Mark Adriaenssens, CEO van Out of Use, geeft meer uitleg:
" Giving purpose, zin geven, is de hoofdgedachte die we dus hebben bij elke activiteit die we uitvoeren. Ze is op meerdere manieren van toepassing op wat we doen bij Out of Use.
Giving Purpose aan producten en materialen door hen een tweede leven te schenken.
Giving Purpose voor onze klanten door hen een oplossing te bieden voor hen elektrisch en elektronisch afval. Wij maken maximaal hergebruik en recyclage van hun materialen mogelijk, hierdoor kunnen ze hun CO2-uitstoot sterk verminderen. Op deze manier kunnen onze klanten zin geven, waarde creëren, uit hun afgedankt elektro materiaal dat ze hebben.
Giving Purpose voor ons als team en voor al onze medewerkers omdat we door onze activiteiten samen bijdragen aan een nobel doel: een duurzamere wereld van morgen. Out of Use doet tevens doelbewust beroep op 13 sociale werkplaatsen voor demontageopdrachten. Deze opdrachten creëren werk voor deze instellingen, en zij vervullen op hun beurt een nuttige rol en leveren een gewaardeerde bijdrage aan de werkzaamheden van Out of Use.
Last but not least heeft 'Giving Purpose' ook een maatschappelijke dimensie: door de klimaatverandering zijn we met zijn allen bewust geworden dat we verantwoord moeten omspringen met de schaarse grondstoffen die de aarde bezit. “
Daarnaast heeft Out of Use d.m.v. partnerships met Natuurpunt in Vlaanderen en Natagora in Wallonië al voor veel extra oppervlakte aan natuurreservaat kunnen aanplanten.
Circulaire dienstverlener
Out of Use wil zich dan ook niet langer profileren als enkel een recyclagebedrijf.
“Een circulaire dienstverlener, dat is de term die onze bedrijfsactiviteiten het best beschrijft. De wegwerpmaatschappij eist steeds meer zijn tol. Wij laten zien dat dit anders kan.
Bij Out Of Use werken we aan een zinvolle toekomst waarin hergebruik en recyclage de hoofdrol spelen in een breder, duurzaam verhaal. Voor onze eigen leefwereld én voor die van de komende generaties.
Wij geloven dat elk deeltje van de keten zijn nut heeft en een positieve bijdrage kan leveren. Hoe wij onze rol hierin proberen te spelen? Door gebruikte elektronische materialen volledig in hun waarde te herstellen en een nieuwe thuis te geven, of door ze om te zetten in nieuwe grondstoffen. “